بهترین بیمه

  • ۰
  • ۰

بیمه مسئولیت پزشکان چیست؟

بیمه مسئولیت پزشکان، زیرمجموعه بیمه مسئولیت حرفه‌ای است. بیمه گر با امضای بیمه‌نامه مسئولیت پزشکان ، پوشش بیمه ای و قانونی مسئولیت پزشک در قبال بیماران را فراهم می‌کند.بیمه‌گر در شرایط ریسک های تحت پوشش بیمه مسئولیت پزشکان پاسخگو خواهد بود. می توان گفت که با بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان، استرس شغلی آن ها در برابر اشتباهات حرفه ای نظیر اشتباه در تشخیص بیماری، تجویز دارو و حتی فشار و دغدغه ریسک جانی بیماران کاهش خواهد یافت.

خسارات تحت پوشش بیمه مسئولیت پزشکان :

در صورت بروز حوادث زیر که ناشی از مسئولیت پزشکان باشد ، شرکت بیمه گر پرداخت خسارت مربوطه را تقبل می کند:

الف ) خسارت نقص عضو : اگر بیمار به دلیل خطا یا قصور پزشک معالج دچار نقص عضو گردد، بیمه‌گر طبق بیمه پزشکی ، غرامت مربوطه را به او تا سقف تعهد تعیین شده توسط پزشک معالج پرداخت می کند.

ب) خسارت فوت : اگر حین اقدامات پزشکی، بیمار به دلیل خطا یا قصور پزشک جان خود را از دست بدهد ، مبلغ غرامت معادل دیه ماه های حرام به ورثه او از طرف بیمه‌گر پرداخت خواهد شد.

ج) هزینه های پزشکی صدمات جسمی یا روانی وارده بر بیمار از طرف پزشک براساس رای مراجع ذی صلاح

تبصره : هرگونه خسارت عدم النفع بیمار تحت پوشش بیمه مسئولیت پزشکان قرار می گیرد.مثلا اگر بیمار به دلیل معالجات پزشکی، شغل خود را از دست بدهد.

اگر هریک از خسارت های تحت پوشش بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان در زمانی رخ داده باشد که بیمه‌گذار در آن زمان دارای بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکی و پیراپزشکی بوده باشد، اعلام خسارت تا چهارسال بعد از انقضای بیمه‌نامه نیز میسر است و شرکت بیمه‌گر خسارت مربوطه را پرداخت خواهد کرد.زمان یاد شده با خریداری close تا شش سال نیز قابل تمدید خواهد بود.

خسارت هایی که خارج از پوشش بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان هستند:

الف) در صورت عدم هوشیاری پزشک یا پیراپزشک در اثر مصرف مواد مخدر، الکل یا داروی خواب آور حین مداوای پزشک که منجر به بروز خسارت گردد.

ب) درصورت تحقق عملی خارج از وظایف شغلی و صنفی پزشک و پیراپزشک

ج) اقدامات خارج از ضوابط یا قوانین جاری پزشکی توسط پزشک یا پیراپزشک

د) هرگونه بیهوشی خارج از محیط بیمارستان و درمانگاه

ه) صدمات ناشی از تشعشات هسته ای و یونیزه یا پرتوهای انرژی مگر این که استفاده از این موارد جزوی از روند معالجه باشد.

و) پزشک یا پیراپزشک عمدا سبب بروز حادثه و خسارت گردد.

طبقه بندی مشاغل پزشکی در بیمه مسئولیت پزشکی

طبقه بندی های مربوط به بیمه مسئولیت پزشکان در چهار گروه عمده جای می گیرند :

طبقه یک : جراح و متخصص زنان و زایمان، جراحان عمومی، متخصصان بیهوشی و ارتوپدی

طبقه دوم: جراح و متخصص مغز و اعصاب، جراح و متخصص قلب، متخصص چشم، متخصص جراحی پلاستیک و ارولوژیاستعلام آنلاین قیمت بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان در بیمه دات کام

الف) پس از وارد کردن مشخصات در کادرهای معین، به مقایسه قیمت بیمه مسئولیت پزشکی و پیراپزشکی از شرکت‌های مختلف ارایه‌دهنده این بیمه‌نامه بپردازید.به عنوان مثال، می توان به بیمه مسئولیت پزشکی و پیراپزشکی ایران، بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان دانا، بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان آسیا اشاره کرد.

ب) در نهایت با توجه به اولویت ها و نیاز خود،یکی از شرکت‌های ارایه دهنده بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان موجود درسایت بیمه‌دات‌کام را انتخاب نمایید.

ج) در نهایت بعد از ورود اطلاعات شخصی و بارگذاری اسکن بیمه نامه قبلی( در صورت وجود)، کپی کارت ملی و شناسنامه پزشک و پیراپزشک و گواهی نظام پزشکی با پرداخت هزینه به خرید آنلاین بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان مناسب خود بپردازید.

د) بیمه‌نامه مسئولیت حرفه ای پزشکان و پیراپزشکان خریداری شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر می گردد و به هر کجای کشور به صورت رایگان ارسال خواهد شد.

پوشش‌های بیمه مسئولیت پزشکان شامل چه مواردی است؟

بیمه مسئولیت پزشکان، پوشش ریسک‌های خطاها و اشتباهات پزشکی از پزشکان و پیراپزشکان است. این بیمه، مسئولیت پزشک را در برابر بیمار خسارت دیده می‌پذیرد.

آیا بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان خسارت‌هایی را که منشا آنها در سال‌های گذشته بوده است، پرداخت می‌کند ؟

بر اساس ماده 11 شرایط عمومی بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان مصوب شورای عالی بیمه اگر در زمانی که پزشک دارای بیمه مسئولیت پزشکان است، صدمه یا نقص فوت یا حتی مرگ بیمار رخ دهد، تا چهار سال پس از تاریخ پایان بیمه‌نامه میتوان اعلام خسارت کرد و از شرکت بیمه خسارت دریافت کرد

.

  • ۰۰/۰۸/۰۶
  • سینا صادقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی