بهترین بیمه

  • ۰
  • ۰

بیمه تکمیلی که به آن بیمه درمان تکمیلی یا بیمه تکمیلی درمان هم می‌گویند، بیمه جبران کننده هزینه‌های درمان است.

در واقع در زمان بیماری می‌توان بخش زیادی از هزینه‌های درمان را به بیمه تکمیلی سپرد.

برای این کار باید قرارداد بیمه تکمیلی داشته باشید و هر سال مبلغی را به عنوان حق بیمه بپردازید تا بتوانید از پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی استفاده کنید.

در حقیقت خرید بیمه تکمیلی یک آینده نگری در روزهای سلامتی برای روزهای بیماری است.

پس اگر به سلامتی خود فکر می‌کنید، باید به فکر بیمه هم باشید.بیمه تکمیلی چیست و چرا به آن نیاز داریم؟ این مهم‌ترین سؤالی است که در خصوص قیمت بیمه تکمیلی می‌توان مطرح کرد. بیماری عاملی است که هم باعث آسیب جسمی یا روحی به انسان و هم موجب زیان اقتصادی می‌شود. برای درمان یک بیماری نیاز به پول دارید و گاهی ممکن است شخصی نه تنها همه پس‌انداز خود را صرف درمان کند بلکه برای این موضوع نیازمند دریافت وام و قرض از دیگران شود. هزینه‌های بالای درمان باعث شد تا بیمه‌هایی برای این منظور در نظر گرفته شود و افراد بتوانند به وسیله آن از امکانات پزشکی با هزینه‌های کمتری استفاده کنند. انواع بیمه‌های درمانی وجود دارد که بیمه درمان تکمیلی یکی از انواع این بیمه‌ها است.انواع بیمه‌های درمانی که در بین مردم شناخته شده هستند عبارت‌اند از بیمه درمان تامین اجتماعی، بیمه خدمات درمانی و بیمه درمان تکمیلی. بیمه درمان تأمین اجتماعی یکی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی است و افرادی که تحت پوشش بیمه سازمان تأمین اجتماعی باشند می‌توانند درخواست دفترچه بیمه تامین اجتماعی کنند. با این درخواست در واقع این افراد می‌توانند از خدمات بیمه درمان تامین اجتماعی استفاده کنند که شامل استفاده از خدمات پزشکی به صورت رایگان و یا با هزینه‌های کمتر از نرخ معمول می‌شود. بیمه خدمات درمانی نیز به همین صورت عمل می‌کند و برخی از کارکنان از این بیمه استفاده می‌کنند. کسانی که بیمه تامین اجتماعی داشته باشند نمی‌توانند از بیمه خدمات درمانی استفاده کنند و بالعکس. قبل از این که بگوییم بیمه درمان تکمیلی چیست و چه کار می‌کند؟ باید اضافه کنیم که اگر دفترچه بیمه تامین اجتماعی دارید از طریق بیمیتو می‌توانید تمامی مراحل صدور، تعویض و تمدید اعتبار آن را به صورت آنلاین انجام دهید و دفترچه بیمه خود را در محل کار یا سکونت خود دریافت کنید.بیمه تکمیلی چیست و سازوکار آن چگونه است؟

بیمه‌های تأمین اجتماعی و خدمات درمانی بیمه‌های درمانی اصلی محسوب می‌شوند بیمه درمان تکمیلی همان طور که در نام آن آمده، بیمه‌ای تکمیلی در کنار بیمه‌های درمانی اصلی است. یعنی بیمه‌شده تامین اجتماعی می‌تواند علاوه بر دفترچه بیمه تامین اجتماعی بیمه درمان تکمیلی را نیز تهیه کند. برای برخی از شرکت‌های بیمه‌ای که بیمه درمان تکمیلی را ارایه می‌کنند داشتن بیمه درمانی اصلی الزامی است اما هستند شرکت‌هایی که بیمه درمان تکمیلی را بدون در نظر گرفتن بیمه درمان اصلی صادر می‌کنند. به هر حال بیمه‌گزار ابتدا باید از بیمه درمان اصلی مانند بیمه درمان تامین اجتماعی و خدمات درمانی استفاده کند و بیمه درمان تکمیلی مازاد هزینه‌های پزشکی را پرداخت خواهد کرد.

  • ۰۰/۰۸/۲۸
  • سینا صادقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی